Wie zijn wij

In 1994 is PRO opgericht als particuliere praktijk. De afkorting staat voor Praktijk voor Remedial Teaching en Orthopedagogisch advies. In de loop van de jaren is gebleken dat het woord ‘advies’ minder van toepassing is geworden. Het team van PRO vindt het namelijk belangrijk om samen met ouders, school en eventueel andere betrokkenen te ontdekken wat voor elk kind nodig is om goed te functioneren. De werkwijze is daarop afgestemd. De naam is daarom veranderd in PRO leren & gedrag.

In de loop der jaren is veel ervaring opgebouwd in het werken met kinderen die naast een ontwikkelingsstoornis ook een leerprobleem hebben. PRO heeft tevens de expertise bij o.a hoogbegaafdheid en kinderen met motivatie- en/of werkhoudingsproblemen.

De praktijk is gericht op het werken met zowel kinderen van de basisschoolleeftijd (6 tot 12 jaar) als jongeren  t/m 17 jaar.

Gea Houwing

Gea Houwing is mede oprichter van PRO leren & gedrag.

Gea is remedial teacher, lid van de LBRT en heeft de post-HBO Kopstudie Dyslexiespecialist op Windesheim gevolgd (nu Master SEN). Zij doet onderzoek bij en geeft begeleiding aan kinderen en jongeren met lees- en spellingproblemen en dyslexie. 

Zij is ervaren in het werken met kinderen en jongeren die naast een leerprobleem meer of andere zorg nodig hebben, zoals hoogbegaafdheid, ontwikkelingsstoornis zoals ASS, AD(H)D) 

Gea is verder nog geschoold  in o.a. snellezen en mindmappen, rouwbegeleiding bij kinderen, oplossingsgericht werken en motiverende gespreksvoering.

Jelly van der Vegte

Jelly van der Vegte heeft ruim 25 jaar onderwijservaring. Zij werkt als freelancer bij PRO leren & gedrag.

Zij werkt graag individueel met kinderen om hen zo meer gerichte zorg te kunnen bieden. Jelly is lid van de LBRT en doet als leerspecialist onderzoek bij en geeft behandeling aan kinderen en jongeren met lees-/spellingproblemen, dyslexie,  rekenproblemen en dyscalculie. 

Jelly heeft veel ervaring in het werken met kinderen met leerproblematiek in combinatie met een ontwikkelingsstoornis. Maar ook  hoogbegaafde kinderen die een leerprobleem hebben.

Gerda Meijer

Gerda Meijer werkt vanaf 1995 bij PRO leren en gedrag. Zij is GZ-psycholoog, registerpsycholoog NIP/ kind & jeugd en orthopedagoog.

Gerda is BIG-geregistreerd, lid van de beroepsverenigingen NIP en NVO en de Vereniging Vrijgevestigden GGZ IJssellandPlus.

Zij doet onderzoek bij en geeft behandeling aan kinderen en jongeren en voert begeleidingsgesprekken met ouders.

Gerda is geschoold in diagnostiek van leren en gedrag, in cognitieve gedragstherapie en oplossingsgerichte therapie en in het behandelen van kinderen en jongeren met sociaal-emotionele problemen die voortkomen uit een stoornis.

Rita Bouwman

Na jarenlang  in verschillende functies binnen het  basis- en (speciaal) voortgezet onderwijs te hebben gewerkt heeft Rita Bouwman in 2011 de overstap gemaakt naar PRO.

Zij is lid van de LBRT en doet als leerspecialist onderzoek bij en geeft behandeling aan kinderen en jongeren met rekenproblemen/ dyscalculie , en kinderen en jongeren met lees en spellingproblemen/ dyslexie.

Rita is ervaren in het werken met kinderen en jongeren die naast een leerprobleem ook een ontwikkelingsstoornis hebben. zoals AD(H)D en ASS. Ook is zij geschoold in coaching van kinderen en jongeren met sociaal- emotionele problemen en hun leerkrachten.

Nieuw - 1

Nieuw - 2